Sunday 15 April 2012

Review : Persalinan Majlis Bertunang

Posted by dyh at 18:25
Niat dari dulu kalau nak tunang, nak yang simple dan sweet! Tak nak membazir pakai baju yang macam orang nak nikah. Sebab nanti malu nak pakai bila-bila masa. Heh!


Tahun lepas, masa jalan-jalan dengan kawan, lagi beberapa hari nak puasa, saja tengok baju-baju konon untuk baju raya. Masa tengok-tengok tu berkenan kat satu baju ni. Design lain dari yang lain. Dalam fikiran, "cantik juga kalau buat baju tunang", harga kalau di tanya mesti tak ingat, hehe..sorry!


Jadi, terus amik, cuma masa tu berbelah bagi nak pilih warna apa. rambang mata weyyyhhh! Last pilih FUCHSIA PURPLE.*dah larut malam, anak dara tak elok balik malam*





Selendang dan inner beli di pasar sabtu Jalan TAR. Punya la payah betul cari warna selendang nak matching dengan baju. Rasa cam takot salah matching. At last cantik juga pilihan tu.


Veil pun jadi macam selendang. dan akhirnya jumpa juga. Tapi mahal sikit dan sangat lembut sampai mak cik tukang jahit tepi cakap tak boleh tolong jahit kan dan solutionnya, mak jahit zig zag. Manik di jahit sendiri oleh si pemakai.


Sebelum terlupa, ada eksesori tambahan, pin rama-rama beli kat area Jalan TAR~syurga membeli belah~ 3 RM10.




Eh! lupa, bunga tangan @ handbouqet tak beli, kakak ipar minta kat aso pekan cina, lebihan jualan di malam hari masa beli bunga hidup untuk gubahan sirih junjung. Tak jadi guna bunga diy dari crepe paper. *ini bukan persalinan, nak jimat masa type sekali*


Inilah persalinan penuh entry kali ni. 


3 comments:

Puan Cik Jan said... Reply To This Comment

cantiknye...

dyh said... Reply To This Comment

tengs, cik jan

Ninie said... Reply To This Comment

Lawa...suka2! Thanks for the idea. Veil tu sgt simple tp menarik. Majlis akad nikah pn OK ni.

Slm kenal...jemput2 ke blog ninie juga.

http://thebeautyofsplendid.blogspot.com/

Post a Comment

Jom tinggalkan pandangan anda ;)

 

Right Here, Right Now Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei and Penciling